Followers

Wednesday, November 21, 2012

Angan-angan ku

Kena cari artis ni untuk lakarkan impian yang masih belum tercapai.
Aku dan PundungKu, terpisah jauh namun dekat dihati. 

Thursday, November 15, 2012

Aku dan Semak

Anak pokok belimbing ini menderita hidup dirumpun semalu

Semuga dapat tumbuh lebih subur

Kalau mengambil upah menebas, 
hasil macam ni tentu tak dibayar upahnya


Anak pokok dokong ni asalnya tersepit dicelah dahan yang patah itu, 
kiranya, pandai juga saya menyelamatkannya.
 

Belum ada budget untuk memulakan projek disini.




Kemuncuk

Selepas hampir 3 bulan ditinggalkan, 
kemuncuk dihalaman dah macam boleh dituai




Wednesday, November 14, 2012

Rezeki Musim ini

Ada lah rezeki musim ni, alhamdulillah





pokok-pokok lain pun dah mula berbuah


Dokong ni lebat, buah sulung


hahaha, ini pula buah apa?
(yang ni tak makan buahnya, tetapi pokoknya ditoreh dan dikumpulkan susunya)


( gambar di buang sayang )
 






Cintai Kebun

 Mak, tanah, tanaman dan kebun
dipisah tiada.


Mak membersihkan tempat yang sesuai untuk menanam serai


Mak menghayati kedamaian kebun,
Mak gembira melihat pokok buah-buahan yang telah besar
 hasil usahanya semasa muda.


Cari apa tu mak?

Mak tunjukkan cara membuat lubang untuk menanam pokok.

Melihat kepada kesungguhan dan minatnya yang mendalam tanpa mengenal usia,
aku mulai mencintai kebun.









(malu pula nak tepek gambar saya berkebun) 

Kelapa Pandan Ku

Anak-anak kelapa pandan ditanam ditepi pagar hadapan.





Semuga tumbuh subur dan mengeluarkan hasil yang banyak, 
boleh diberikan kepada yang memerlukan

Balik Kampung Tanan Kelapa


Ini pagar sebelah belakang.
Anak-anak kelapa telah ditanam beratur ditepi pagar. Kawasan agak semak.



Tanam ke letak?


In Shaa Allah hidup nanti.


Sempadan belah ni masih kosong.

Friday, October 5, 2012

Wednesday, August 29, 2012

Semua Pokok Berbunga


Semuga menjadi rezeki, amin







Geram Betul, dah semak semula



Baru lepas tebas, dah semak semula

mak kata, racun jer
tak mau lah racun, 
ada cita-cita nak buat kebun herba organik, 
tapi modal belum cukup
jadi kena lah rajin menebas








bagus menebas, keluar peluh
(alasan orang kedekut nak keluar belanja menebas)

( Hari ini dia jadi mandor... entah siapa yang lantik dia .... )